2 Nov
2009

Recensie TV-serie: Eastwick (USA)

En de Desperate Housewives Award van dit seizoen gaat naarrrrr: Eastwick! Neem een klein stadje, enkele vrouwen van in de dertig, een vleug humor en een fikse dosis mysterie, mix dit alles tot een lekker wegkijkende serie van drie kwartier en voila, het Desperate-Housewivesconcept. Alleen heet het nu dus Eastwick en zijn de vrouwen in kwestie geen heksen qua persoonlijkheid, maar gewoon heksen.

De truc is dat zij dat zelf nog niet weten. Het stadje Eastwick loopt over van de legendes over heksen, maar natuurlijk gaat niemand ervan uit dat ze tegenwoordig nog bestaan, inclusief de heksen zelf. Dat verandert allemaal als er een mysterieuze, rijke en aantrekkelijke man genaamd Darryl Van Horne in het stadje arriveert. Met zijn geld en opvallende gedrag zet hij de boel op stelten, maar niet in de laatste plaats de levens van drie vrouwen: Roxie, Kat en Joanna.

eastwickHet valt niet moeilijk te raden wat deze vrouwen over zichzelf gaan ontdekken. Deze ontdekkingstocht gaat natuurlijk met de nodige hobbels gepaard. Ook in Eastwick wordt daarbij de humor niet gemeden. Gelukkig is een en ander wel doordacht en worden we niet te pas en te onpas getrakteerd op zouteloze grappen, maar worden deze uitstekend gedoseerd.

Wat ik persoonlijk wel aardig vind, is dat de mysterieuze en zelfs omineuze vreemdeling Darryl gespeeld wordt door Paul Gross. Gross speelde in de jaren 90 Benton Fraser, de goedaardige Canadese Mountie die naar Amerika kwam in de serie Due South. Hij zette daarmee een memorabel personage neer, benieuwd of hem dat in Eastwick weer gaat lukken.

De ingrediënten van Eastwick maken dat deze serie een uitstekende kans maakt om meerdere seizoenen de kijkers te vermaken. Het moet wel je ding zijn natuurlijk, maar de makers hebben het zo opgezet dat zowel mannen als vrouwen wel iets interessants aan deze serie kunnen ontdekken.

Meer info: TVRage.