17 Jan
2008

Recensie tv-serie: Cashmere Mafia (USA)

Eerder kon je op Lurven.nl lezen over de tv-serie Big Shots, over vier succesvolle mannen wiens privélevens overlopen van de strubbelingen. Het lijkt alsof men deze serie gekloond heeft en vervolgens vrouwen in de hoofdrol gezet en het Cashmere Mafia heeft genoemd.

De term Cashmere Mafia slaat namelijk op een groepje van vier vrouwen met een succesvolle carrière. Ze nemen hoge posities in het bedrijfsleven in, maar door hun drukke, belangrijke werk lijdt hun privéleven daar nogal eens onder. Cashmere MafiaDe vrouwen zijn in de 30 en dus iets jonger dan de heren in Big Shots, maar verder is de structuur van Cashmere Mafia vrijwel identiek.

De originaliteit is daardoor ver te zoeken als je Big Shots al kent. Relatieprobleempje hier, probleempje met de kids daar, de invulling kan soms wat verschillen natuurlijk. De lichte humor die in die andere serie te vinden is, zit in nog mindere mate in Cashmere Mafia. Het gaat om kleine grapjes: iemand die in haar auto haar handen voor haar gezicht slaat en voorover op de claxon zakt, of een nanny die torenhoge salariseisen heeft, maar niet begrijpt dat niet roken in huis een impliciete regel is.

Hiermee is ook Cashmere Mafia bovenal licht, inhoudsloos vermaak. Je vraagt je de eerste aflevering al af of het überhaupt ergens heen zal gaan. Het wordt allemaal opgeleukt met vlotte montage en vrolijke muziekjes en Lucy Liu en Miranda Otto zijn vrij grote namen die als publiekstrekker werken.

Mensen die houden van een serie met sterke vrouwen in de hoofdrol, die bitchy kunnen zijn als het moet, zullen vast wel aan hun trekken komen met deze serie. Als dat element je in elk geval niet stoort, zal Cashmere Mafia ook best aardig de tijd verdrijven. Maar wie zoekt naar een goede nieuwe serie om te volgen, raad ik af om de hoop op deze serie te vestigen.

IMDB: Cashmere Mafia
TVRage: Cashmere Mafia
Genre: Drama/Comedy